国歌斉唱を終えて!

みなさまお久しぶりです!
元気でしたか?

私は今、ニュージーランドにやってくる寒ーい季節をどうやって乗り越えるかを考えながら過ごしています(笑)冬は雨期でもあって、寒さが一段と感じやすいんです。湿気もかなりたまってしまうので、除湿器にお願いして部屋一つ一つをローテーションで使っていますよ。湿気がなくなると空間もスッキリと感じて気持ちいです^^

先月、バスケットボール女子日本代表の強化試合にて国歌斉唱をさせていただきました。
5月7日は日本とオーストラリアの両国。その他二日間はオーストラリア国歌のみでした。
以前故郷秋田で日本とアメリカ両国歌を歌わせていただいた事はありましたが、あれから7年近く・・・かなり身が引き締まる思いでした。そして選手たちの真剣な表情に、私も心を鎮めて気持ちを込めて歌うことができました。

この場に参加できたこと、自分の歌と声に向き合う機会をいただけたことに本当に感謝しています。そして、オリンピックではプレイヤーの皆さんの活躍を楽しみにしています!!

Now in English….
Hello, Everyone!
How have you been?

I wonder everyday now wondering how to survive the cold months to come in NZ…lol. The winter here is also a rainy season, so the cold really gets to you! It can get quite humid as well and I use a dehumidifier to enjoy crisp air.

Last month I was in Japan and sang both Japanese and Australian national anthems for basketball games by Japanese and Australian women’s national teams.

It had been 7 years since I sang national anthems (Japanese/American). And I really needed to prepare myself, not just the singing but also mentally to represent those countries.

But I loved it! I was able to sing feeling humble and realizing how much singing meant to me.

I thank everyone who made it possible for me to have this amazing experience, and I would love to do it again for sure:)

Looking forward to seeing the players do well at the Rio de Janeiro 2016 Olympics!!

Joelle